4 علت برای خریدن شیائومی 13 پرو (و 3 علت برای نخریدن)

به گزارش مجله کوروش بزرگ، شیائومی 13 پرو اواخر سال 2022 رسما رونمایی شد و با وجود اینکه یک سال از معرفی آن می گذرد، همچنان یکی از مجذوب کننده ترین گوشی های پرچم دار اندرویدی موجود در بازار ایران محسوب می گردد. این گوشی پیروز شده در بازارهای مختلف توجهات زیادی را جلب کند و به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به 4 علت برای خریدن آن بپردازیم و از سوی دیگر 2 علت را برای نخریدن آن مطرح می کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

4 علت برای خریدن شیائومی 13 پرو (و 3 علت برای نخریدن)

دلایل برای خریدن

نمایشگر فوق العاده

شیائومی برای این گوشی از نمایشگر 6.73 اینجی LTPO OLED با رزولوشن 1440 در 3200 و رفرش ریت 120 هرتز استفاده نموده است. این نمایشگر می تواند بیش از 1 میلیارد رنگ را نمایش دهد و ضمناً از استانداردهای دالبی ویژن و HDR10+ هم پشتیبانی می نماید. بر روی این نمایشگر شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس تعبیه شده که این یعنی خیال شما را بابت خط و خش تا حد زیادی راحت می نماید. بعلاوه به لطف LTPO بودن این پنل، می تواند حداقل رفرش ریت 1 هرتز را هم ارائه دهد که نقش مهمی در کاهش مصرف باتری دارد.

حداکثر روشنایی نمایشگر برای نمایش محتواهای HDR به 1900 نیت می رسد و در غیر این صورت با حداکثر روشنایی 1200 نیت روبرو می شوید. بنابراین روی هم رفته برای استفاده زیر نور خورشید، با مسئله ای روبرو نمی شوید. یکی از قابلیت های مجذوب نماینده شیائومی 13 پرو، Super Resolution نام دارد که به شما اجازه می دهد ویدیو های ذخیره شده در گوشی را با رزولوشن بالاتری دیدن کنید. البته این کار می تواند مصرف باتری را افزایش دهد و تاثیر آن بستگی به ویدیوی موردنظر دارد. ولی در هر صورت یک قابلیت مفید برای نمایشگر به شمار میرود.

عمر باتری بالا و شارژ فوق سریع

انرژی شیائومی 13 پرو از طرف باتری 4820 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد. در کل این باتری دوام خیلی خوبی دارد و در صورت استفاده معمولی، به راحتی می توانید دو روز از آن بهره ببرید. در کنار عمر باتری خیلی خوب، باید به پشتیبانی از شارژ 120 واتی هم اشاره کنیم که خوشبختانه همراه با گوشی، چنین شارژری در اختیار کاربر قرار می گیرد. ضمناً از شارژ بی سیم 50 واتی هم پشتیبانی می نماید که طبیعتا برای این مشخصه، باید شارژر بی سیم را جداگانه بخرید.

برای افزایش سرعت شارژ، می توانید قابلیت Boost Charge را فعال کنید که به طور پیشفرض، این قابلیت غیرفعال شده است. البته فقط زمانی که نمایشگر گوشی خاموش است، این قابلیت مورد استفاده قرار می گیرد تا گرمای زیادی فراوری نگردد. طبق آنالیز های اجرا شده، در عرض فقط 15 دقیقه 81 درصد از باتری شارژ می گردد و از سوی دیگر کل فرایند شارژ باتری 22 دقیقه می کشد.

اگر هم قابلیت Boost Charge را فعال نکنید، برای شارژ کامل باتری باید 27 دقیقه منتظر بمانید. این یعنی کاربرانی که نگرانی زیادی بابت دوام باتری دارند، می توانند از حالت معمولی برای شارژ بهره ببرند و در این شرایط هم باتری خیلی سریع شارژ خواهد شد.

عملکرد عالی

اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان قلب تپنده شیائومی 13 پرو انجام وظیفه می نماید. این تراشه پرچم دار طبیعتا توان سخت افزاری بسیار خوبی را برای کاربران ارائه می دهد و پردازنده گرافیکی Adreno 740 از قابلیت ری تریسینگ پشتیبانی می نماید. طبق آنالیز های اجرا شده، پردازنده این تراشه 35 درصد سریع تر از نسل قبلی است و 40 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید. از سوی دیگر پردازنده گرافیکی آن 25 درصد سریع تر شده و 45 درصد کم مصرف تر محسوب می گردد.

در تمام بنچمارک های اجرا شده، شیائومی 13 پرو از نظر عملکردی عالی ظاهر شده و می تواند انواع پردازش ها را به برترین شکل انجام دهد. در خصوص عملکرد در فشارهای طولانی هم باید بگوییم که این تراشه می تواند حدود 80 درصد از عملکرد خود را حفظ کند که یک عدد بسیار خوب محسوب می گردد. بنابراین روی هم رفته اگر عملکرد گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد، شیائومی 13 پرو بدون شک یکی از برترین گزینه هایی است که در بازار ایران می توانید آن را بخرید.

دوربین های همه فن حریف

در پنل پشتی این گوشی، با سه دوربین 50 مگاپیکسلی روبرو هستیم. این یعنی در کنار دوربین اصلی، دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 3.2 برابری و دوربین اولترا واید 50 مگاپکیسلی هم قرار گرفته است. سنسور دوربین اصلی 1 اینچ مقدار دارد و این یعنی می تواند عکس های بسیار باکیفیتی ثبت کند. دوربین اصلی در طول روز همانطور که انتظار داریم، عکس های سرشار از جزئیات با گستره دینامیکی عالی ثبت می نماید. دوربین های تله فوتو و اولترا واید هم از عالی ظاهر شده اند و در طول روز می توانند رضایت کاربر را به خوبی جلب نمایند.

یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی شیائومی 13 پرو، امکان ثبت عکس های پرتره بسیار مجذوب نماینده به وسیله دوربین های آن است. در خصوص کیفیت عکس دوربین اصلی در محیط های تاریک هم باید بگوییم که عکس های ثبت شده در یک کلام فوق العاده هستند. گستره دینامیکی عالی است و وایت بالانس به شکل خیلی خوبی مدیریت می گردد. اگر هم می خواهید در طول شب از دوربین تله فوتو بهره ببرید، باید بگوییم که این دوربین هم در محیط های تاریک بسیار عالی ظاهر می گردد. در خصوص اولترا واید هم می توانیم همین موارد را تکرار کنیم. بنابراین هر سه دوربین اصلی هم در طول روز و هم در طول شب می توانند عملکرد خیلی خوبی از خود ارائه نمایند.

دلایل برای نخریدن

خوش دست نبودن

شیائومی 13 پرو از فریم آلومینیومی و پنل پشتی سرامیکی بهره می برد و با داشتن وزن 229 گرم، گوشی سنگینی محسوب می گردد. براق بودن پنل پشتی به این معناست که اثر انگشت را به راحتی جذب می نماید. بر روی پنل پشتی، ماژول دوربین غول پیکری تعبیه شده که بعضی کاربران چنین مشخصه ای را چندان دوست ندارند. یکی از مهم ترین مسائل شیائومی 13 پرو، خوش دست نبودن بدنه آن است. البته با استفاده از کیس محافظ می توانید این مشکل را رفع کنید ولی در این میان همیشه کاربرانی وجود دارند که ترجیح می دهند از گوشی بدون کیس محافظ استفاده نمایند. ولی اگر برای این گوشی از همان روز اول از یک کاور مناسب استفاده نکنید، احتمال اینکه از دست شما لیز بخورد و بیفتد بسیار بالا است.

کیفیت پایین دوربین سلفی

دوربین سلفی این گوشی از سنسور 32 مگاپیکسلی بهره می برد. معمولا دوربین های دارای رزولوشن بالا، به طور پیش فرض با استفاده از فناوری ترکیب پیکسل ها، عکس هایی با رزولوشن پایین تر تحویل کاربر می دهند. اما این دوربین عکس های 32 مگاپیکسلی ثبت می نماید که منجر به افت کیفیت عکس ها شده است. به طور کلی عکس های سلفی جزئیات خیلی خوبی ندارند و این مهم ترین ضعف دوربین سلفی شیائومی 13 پرو است. البته عکس های سلفی از نظر دیگر مشخصه ها با ضعف زیادی روبرو نیستند.

قیمت بسیار بالا

در حال حاضر (آذر 1402) مدل 12/512 گیگابایتی این گوشی با قیمتی در حدود 55 میلیون تومان به فروش می رسد. این در حالی است که مدل 12/256 گیگابایتی گوشی محبوب گلکسی S23 اولترا حدود 51 میلیون تومان قیمت دارد. همین اختلاف قیمتی باعث شده که بسیاری از کاربران ترجیح بدهند گوشی پرچم دار سامسونگ را خریداری نمایند که 4 نسخه بعدی اندروید را هم دریافت می نماید ولی گوشی شیائومی از سه نسخه بعدی اندروید بهره مند خواهد شد.

سخن پایانی

شیائومی 13 پرو روی هم رفته یک پرچم دار فوق العاده محسوب می گردد که نقاط ضعف خیلی مهم ندارد. به همین دلیل اگر به برند شیائومی علاقه دارید و می خواهید یک گوشی پرچم دار فوق العاده بخرید، این گوشی بدون شک می تواند گزینه بسیار مجذوب نمایندهی برای خرید باشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آذر 1402 بروزرسانی: 8 آذر 1402 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2354

به "4 علت برای خریدن شیائومی 13 پرو (و 3 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 علت برای خریدن شیائومی 13 پرو (و 3 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید