11 عادتی که نشان می دهد فردی در یک خانواده فقیر بزرگ شده است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، متأسفانه همه آدم ها کودکی راحت و بی دغدغه ای نداشته اند. بعضی افراد با خانواده خود یا همسن و سالان شان، یا از جهت مالی مسائلی داشته اند؛ و حتی اگر مسائل مالی خانواده آن ها موقت بوده باشد هم خاطره آن روز های سخت تا ابد با آن ها باقی می ماند.

11 عادتی که نشان می دهد فردی در یک خانواده فقیر بزرگ شده است

به گزارش روزیاتو، در ادامه از عادت هایی خواهیم گفت که نشان می دهند فردی در یک خانواده فقیر بزرگ شده است.

1- همواره نگران غذا هستند

نگرانی مداوم برای غذا یکی از بارزترین مشخصه های افرادی است که در خانواده ای با مسائل مالی رشد نموده اند. به همین علت، چنین افرادی ممکن است درگیر اضافه وزن شوند، به علت نگرانی از کمبود غذا کماکان تغذیه نامناسبی داشته باشند و یا اینکه هرگز حاضر به دور ریختن غذا نباشند.

2- از خرید چیز های اضافه خودداری می نمایند

کسانی که در خانواده فقیری بزرگ شده اند، اغلب هنگام خرید چیز هایی که ضروری نیستند و ارتباط مستقیمی با بقا ندارند، اضطراب زیادی تجربه می نمایند. این افراد خرید های آنی ندارند و پیش از خرید هر چیز گران قیمتی روز ها درباره آن فکر می نمایند.

3- به عایدی اندک رضایت می دهند

ترس غیر منطقی برای از دست دادن شغل در میان کسانی که از کودکی متوجه شده اند که بدون داشتن یک عایدی ثابت نمی توان دوام آورد، امر رایجی است. برای این افراد مهم نیست که عایدی یک شغل اندک باشد، چرا که ثابت بودن عایدی برای آن ها اولویت دارد.

4- امید به وقوع معجزه دارند

کسانی که هرگز مشکل مالی نداشته اند، در قرعه کشی ها و مسابقات صرفاً برای سرگرمی شرکت می نمایند. مسلماً آن ها هم از برنده شدن پول شادمان می شوند. اما تنها کسانی که زمانی واقعاً نیازمند بوده اند تفاوت میان سرگرمی و امید به معجزه را درک می نمایند.

5- همه کار ها را خودشان انجام می دهند

کسانی که در فقر بزرگ شده اند را می توان از توانایی شان در انجام کار های مختلف تشخیص داد، از انجام انواع تعمیرات تا کار های مربوط به ظاهر، مانند کوتاه کردن موها؛ و حتی اگر حالا هم وضع بدی نداشته باشد، این عادت در آن ها از میان نمی رود.

6- هیچ چیزی را دور نمی ریزند

کسانی که قدر پول را می دانند، به ندرت چیزی را دور می اندارند و سعی می نمایند هر طور شده عمر وسایل تان را بیشتر نمایند. اگر چیزی قابل تعمیر نباشد، به تغییر کاربری روی می آورند. مثلا اگر لباسی دیگر مناسب پوشیدن در بیرون خانه نباشد، آن را تبدیل به لباس خانه یا کهنه گردگیری می نمایند و آنقدر از آن استفاده می نمایند تا کاملاً پوسیده گردد.

7- به جای پول شان از وقت خود هزینه می نمایند

یکی از بارزترین ویژگی های افرادی که طعم فقر را چشیده اند این است که تصور می نمایند پول باارزش تر از زمان است. به همین علت مثلاً به جای گرفتن تاکسی ساعت ها در ایستگاه اتوبوس منتظر می مانند، برای پیدا کردن اجناس مقرون به صرفه قیمت یا تخفیف خورده ار فروشگاهی به فروشگاهی دیگر می روند و تمام آخر هفته خود را در آشپزخانه صرف پخت غذا می نمایند تا پول پس انداز نمایند.

8- هنگام پرداخت هزینه مضطرب می شوند

زندگی کسی که در فقر بزرگ شده مملوء از اضطراب و ترس است. یکی از رایج ترین علل این اضطراب، پرداخت پول خرید های خود است. حتی اگر فرد کاملاً مطمئن باشد که پول کافی در حساب بانکی اش وجود دارد، این اضطراب که یک وقت تراکنش ناموفق باشد، دست از سر او برنمی دارد.

9- همه چیز را قسطی می خرند

ترس از آینده سبب می گردد فرد حتی اگر این امکان را داشته باشد که کل هزینه را یکجا پرداخت کند، ترجیح دهد پرداخت را قسطی انجام دهد یا وام بگیرد؛ و حتی اگر به همین علت مجبور گردد در نهایت پول بیشتری بپردازد، تقسیم شدن هزینه برای او کمتر ترسناک است تا اینکه مجبور به پرداخت یکباره کل هزینه شوند.

10- پزشک نمی روند

کسانی که در شرایط مالی بدی رشد نموده اند، پول را ارزشمندتر از سلامتی می دانند. آن ها اغلب به مسائل مزمن پزشکی گرفتارند، چون از نظر روانی ناتوان از آن هستند که هزینه زیادی را صرف رفتن به پزشک نمایند. این افراد استفاده از روش های بدون هزینه و خانگی برای حل مسائل جسمی خود را یک افتخار می دانند.

11- یک ترس دائمی دارند

کسانی که در خانواده فقیری بزرگ شده اند، همواره گوش به زنگ اند و به هر کسی اعتماد نمی نمایند. اضطراب مداومی که این افراد به واسطه مسائل مالی خود در گذشته تجربه کردند، در آن ها نهادینه شده و هر لحظه انتظار ظاهر شدن دوباره آن مسائل را دارند.

این افراد بعلاوه از پذیرش هدیه، به ویژه هدایای گران قیمت ناتوان اند. آن ها در گذشته استطاعت مالی خرید هدیه برای دیگران را نداشتند، به همین علت حالا دریافت هدیه برای آن ها به یک تجربه روانی سخت تبدیل می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 شهریور 1402 بروزرسانی: 25 شهریور 1402 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2344

به "11 عادتی که نشان می دهد فردی در یک خانواده فقیر بزرگ شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 عادتی که نشان می دهد فردی در یک خانواده فقیر بزرگ شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید