شرایط اضطراری گرد و غبار در مشهد، فعالیت های آموزشی و ورزشی تعطیل شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان با توجه به گزارش های رسیده فعالیت مراکز آموزشی و ورزشی در شیفت عصر تا سرانجام امروز را تعطیل اعلام نموده است.

شرایط اضطراری گرد و غبار در مشهد، فعالیت های آموزشی و ورزشی تعطیل شد

به گزارش تسنیم، مهدی اله پور در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: نظر به اعلام شرایط هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا از صبح امروز در مشهد و دیگر شهرستان های استان بر اثر گرد و غبار و اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر آمادگی این ستاد برای مدیریت این پدیده و بر اساس ماده 1 شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار اقدامات زیر مصوب و جهت اجرا ابلاغ می گردد.

وی اضافه کرد: پس از آنالیز های کارشناسی، تعطیلی فعالیت آموزشی کلیه مراکز آموزشی و نیز فعالیت های ورزشی مجموعه های ورزشی در مشهد برای امروز عصر مصوب شد.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان، با عنایت به بروز شرایط جوی و در زمان بروز پدیده گرد و غبار توصیه می گردد شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف تردد های غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامد های پدیده گرد و غبار همراهی نمایند.

اله پور تاکیدکرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه ای تنفسی و قلبی، بچه ها، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می گردد و آنان باید پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول نمایند. بعلاوه فرمانداران شهرستان ها در مورد تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام نمایند.

وی اعلام نمود: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت. اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه ها و نهادهاست.

منبع: فرارو
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2343

به "شرایط اضطراری گرد و غبار در مشهد، فعالیت های آموزشی و ورزشی تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اضطراری گرد و غبار در مشهد، فعالیت های آموزشی و ورزشی تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید