دکمه مرگباری که خوشبختانه از خودروها حذف شد، عکس

به گزارش مجله کوروش بزرگ، بعد از شروع به استفاده از نور بالا در خودروها در سال 1924، خودروسازان آمریکایی، یک دکمه را در کف ماشین ها تعبیه می کردند که در کنار سایر پدال ها قرار می گرفت و نور بالای خودرو را کنترل می کرد که به دلیل محل جاگذاری خطرات زیادی هنگام رانندگی به وجود می آورد.

دکمه مرگباری که خوشبختانه از خودروها حذف شد، عکس

به گزارش خبرنگاران ، نصب این دکمه برای تولید کنندگان خودرو بسیار ساده و ارزان قیمت بود و در بیشتر خودروها در آن دوره، بدون نیاز به تغییر خاصی این دکمه نور بالا در کف ماشین نصب می شد.

تا دهه 1970، دکمه نوربالا همچنان زیر پای راننده ها قرار داشت تا زمانی که خودروهای محور جلو برای بهینه سازی مصرف سوخت به بازار عرضه شدند.

در خودروهای محور جلو، موتور خودرو، گیربکس و دیفرانسیل در یک بسته واحد در داخل کاپوت قرار می گیرند. این طراحی فشرده و جمع و جور، با کاهش وزن خودرو، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شد و ادغام بیشتر قطعات در جلوی خودرو، باعث شد تا فضای زیر پای راننده تنگ تر شده و فضای کمتری برای امکاناتی مثل دکمه نوربالا در کف ماشین وجود داشته باشد.

در نتیجه راننده مجبور می شد تا به طرز عجیب و غریببی پایش را در کف تنگ ماشین حرکت دهد تا بتواند دکمه نور بالا را بزند و همین احتمال پرت شدن حواس راننده را افزایش می داد.

در دکمه ای که در تاریخ دفن شد! بیشتر درباره این دکمه فراموش شده در صنعت خودروسازی بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آذر 1402 بروزرسانی: 24 آذر 1402 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2356

به "دکمه مرگباری که خوشبختانه از خودروها حذف شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکمه مرگباری که خوشبختانه از خودروها حذف شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید